یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ۰۵:۰۲

اخبار

امضای تفاهمنامه سه جانبه میان صحا، پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران

امضای تفاهمنامه سه جانبه میان صحا، پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران
تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری فی مابین صندوق حمایت از صنایع پیشرفته پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در حوزه‌های صنایع پیشرفته به امضا رسید.
به گزارش روابط عمومی صحا، تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری فی مابین صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در حوزه‌های صنایع پیشرفته به امضای مهندس نادری منش مدیرعامل صحا، علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و محمد مهدی فریدوند مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران رسید.
 
مشارکت در شناخت اولویت‌های حمایتی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، زمینه‌های مناسب صادراتی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنایع پیشرفته و دانش بنیان،همکاری با هدف تبدیل ایده‌های فناوری و کارآفرینی به محصول، تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی، رشد سریع بنگاه‌های نوپا و فناور فعال در زمینه صنایع پیشرفته و دانش بنیان طبق سیاست‌گذاری مشترک، همکاری در زمینه توسعه بنگاه‌های فعال به ویژه با موضوع گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه و ارائه محصولات جدید، آموزش‌های تخصصی، کسب بازارهای جدید و بازارهای خارجی از طریق شرکت در نمایشگاه‌ و همایش‌های خارجی، همکاری در زمینه انتقال فناوری، تأمین مالی صنایع پیشرفته و دانش بنیان، ایجاد بستر سرمایه‌گذاری‌های مشترک (J.V.) و تعاملات بین‌المللی بنگاه‌های فعال بخش خصوصی و ... از محورهای این تفاهمنامه هستند. 
 در این تفاهمنامه  پارک علم و فناوری متعهد شده که تلاش کند از کلیه ظرفیت‌ها و امکانات موجود در جهت عملیاتی نمودن مفاد این تفاهم‌نامه استفاده نماید و تعهدات ناشی از تفاهم‌نامه را با به‌کار بردن بهترین روش و اصول متداول علمی، فنی و مالی و براساس استانداردهای تخصصی و حرفه‌ای معمول انجام دهد.
 
 همچنین  برگزاری جلسات توجیهی برای متقاضیان و تشریح شرایط و ضوابط کلی خدمات حمایتی برای [مهرشاد1] شرکت‌های مستقر در پارک با همکاری صندوق و   معرفی طرح‌های واجد شرایط و مورد تأیید به صندوق در راستای موضوع تفاهم‌نامه از تعهدات پارلک علم و فناوری ذیل این تفاهمنامه است.
 
 علاوه بر این صندوق حمایت از صنایع پیشرفته ذیل ایت تفاهمنامه صحا تلاش می‌کند از کلیه ظرفیت‌ها و امکانات موجود در جهت عملیاتی نمودن مفاد این تفاهم‌نامه استفاده نماید و تعهدات ناشی از تفاهم‌نامه را با به‌کار بردن بهترین روش و اصول متداول علمی، فنی و مالی و براساس استانداردهای تخصصی و حرفه‌ای معمول انجام دهد.
 
 همچنین   برگزاری جلسات توجیهی برای متقاضیان و تشریح شرایط و ضوابط کلی خدمات حمایتی صحا، آموزش، مشاوره و ارزیابی مالی و اقتصادی طرح‌های معرفی شده از سوی پارک برابر ضوابط صحا؛  اعطای تسهیلات مالی به شرکت­های صنایع پیشرفته در راستای موضوع تفاهم‌نامه برابر ضوابط صحا،   حمایت از واحدهای معرفی شده از طریق صدور ضمانت‌نامه برابر ضوابط صحا، معرفی واحدهای فناور و صاحبان ایده به پارک جهت همکاری مطابق با تصمیمات مشترک اتخاذ شده و  همکاری در زمینه تأمین مالی بنگاه‌های فعال در حوزه‌های پیشرفته و دانش بنیان ازطریق اوراق بدهی به طور مشترک با صندوق و با استفاده از ظرفیت‌های صندوق در زمینه انتشار و تضمین از مهمترین تعهدات صندوق ذیل این تفاهمنامه است.
 
انتهای پیام/

لینک کوتاه: https://www.airdfh.ir/u/18t

 

۱۲ تیر ۱۴۰۳ ۱۲:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید