چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ۰۳:۵۲

اخبار

تولید ست مکاترونیک تمام ایرانی با حمایت صحا

صنایع پیشرفته، مکاترونیک
مجموعه آموزشی مکاترونیک از 6 ایستگاه کاری تشکیل شده که هدف از ساخت آن آموزش عملکرد سیستمهای مکانیکی کنترلی و الکترونیکی تجهیزات است.

به گزارش روابط عمومی صحا، مجموعه آموزشی مکاترونیک که توسط «شرکت مهندسی برق و الکترونیک قشم ولتاژ» با حمایت تسهیلاتی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تولید شده، از 6 ایستگاه کاری تشکیل شده است که هدف از ساخت آن آموزش عملکرد سیستمهای مکانیکی کنترلی و الکترونیکی تجهیزات می باشد . در این مجموعه سعی شده است که انواع روشهای انتقال حرکت مکانیکی نظیر سیستم های نوار نقاله ، سیستم های پنوماتیکی ، ربات و همچنین از انواع موتورها،سنسورها کنترلر plc استفاده شود تا کاربر با مفهوم سیستم های مکانیکی و نحوه کنترل آن ها آشنا شود.

با توجه به اینکه مجموعه فوق کاملاً بومی سازی شده است ( در واقع از طراحی،خرید ،نصب،راه اندازی و تست طرح) و کلیه بخشهای مختلف طرح توسط کارشناسان ایرانی در شرکت قشم ولتاژ انجام می شود باعث شده است که هزینه ساخت و تکمیل مجموعه فوق در مقایسه با رقبای خارجی (نظیر فستو ، کریستینی و .....) رقابتی شود و می توان این مجموعه را با استانداردهای روز جهانی به کشورهای دیگر صادر نمود .

از دیگر مزایای این مجموعه می توان به پشتیبانی فنی و مهندسی طرح اشاره کرد چرا که با توجه به اینکه کلیه بخشهای مختلف طراح در ایران انجام شده است ، کاربران که با این مجموعه کار می کنند و آنرا خرید کرده اند به راحتی می توانند به کارشناسان فنی جهت رفع مشکلات خود دسترسی داشته باشند و برای این محصولات می توان شرایط گارانتی و خدمات پشتیبانی بهتری را نسبت به محصولات وارداتی در نظر گرفت.

این مجموعه از قسمتهای زیرتشکیل شده است :

1- ایستگاه تغذیه و توزیع

2- ایستگاه نوار نقاله

3- ایستگاه پرس

4- ربات کارتزین یا انتقال دهنده

5- ایستگاه سورتینگ و مونتاژ

6- PLC

7- سیم بندی

8- نکات مهم قبل از راه اندازی

9- راه اندازی مجموعه

10- مراقبت ، تعمیر و نگهداری

این مجموعه از قطعات مختلفی از جمله انواع شیرهای برقی پنوماتیک ، انواع سیلندرهای پنوماتیک ، گریپر پنوماتیک ، گیربکس موتورهای DC ، استپ موتورو سرو موتور انواع سنسورتشکیل شده است.

قابلیت ماژولار بودن کل مجموعه،   قابل استفاده در دانشگاهها و مراکز آموزشی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری،  قابلیت استفاده در آزمایشگاههای تحقیقاتی،  قابلیت آموزش آشنایی با انواع سنسورها ، موتورها، پروسس خط تولید پیشرفته و ...، قابلیت آموزش برنامه نویسی سیستم کنترل plc،  قابلیت جابجایی ایستگاههای کاری بر اساس تعریف پروژه جدید توسط مدرس دانشگاه و    قابلیت تغییر پروسه و عملکرد دستگاه از مزایای این طرح است.

همچنین بومی سازی فناوری ، تولید سیستمهای مکاترونیک و آموزشی با قیمت مناسب و کیفیت قابل رقابت با استانداردهای بین المللی نتایج حاصله از این طرح است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه: https://www.airdfh.ir/u/196

۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ۱۶:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید