پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ۲۰:۰۳

اخبار

وطن‌دوست در همایش معرفی پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس دوبی:

نگاه‌ها باید به سمت شرکت‌های فناور و دانش‌محور متوجه شود

جیتکس دوبی، صنایع پیشرفته، وطن دوست
عضو هیئت مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تاکید کرد: باید نگاه عوض شود و به سمت شرکت‌هایی برویم که محصولات و خدماتشان نسبت به سایر شرکت‌های انرژی بر ارزش افزوده بالاتری دارند.
به گزارش روابط عمومی صحا حمید وطن دوست عضو هیئت مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته صبح امروز یکشنبه در همایش معرفی پاویون جمهوری اسلامی ایران در چهل و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی جیتکس، اظهار داشت: طبق برنامه هفتم توسعه باید نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد در سال را محقق کنیم که این امر علی رغم اینکه بسیار مشکل است ولی نشدنی نیست.
 
وی  با اشاره به اینکه ما متاسفانه در تابستان کمبود برق و در زمستان کمبود گاز داریم و صنایع وابسته به این دو نمی‌توانند به ما در تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد کمک کنند، اظهار داشت: باید یک ریل و سیاست گذاری جدیدی صورت گیرد تا بتوانیم اهداف برنامه هفتم توسعه را عملیاتی کنیم.
 
وطن دوست افزود: در حوزه صنعت حدود هشت و نیم درصد،در حوزه معدن حدود ۱۳ و نیم درصد و در صادرات غیر نفتی هم باید ۲۳ درصد رشد داشته باشیم. 
 
عضو هیئت مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تاکید کرد: باید نگاه عوض شود و به سمت شرکت‌هایی برویم که محصولات و خدماتشان نسبت به سایر شرکت‌های انرژی بر ارزش افزوده بالاتری دارند. 
 
وی با اشاره به اینکه نگاه‌ها باید به سمت شرکت‌های فناور و دانش محور متوجه شود، تصریح کرد: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته متولی حمایت از شرکت‌هاییست که محصولات و خدماتشان فناور است. 
 
عضو هیئت مدیره صحا با بیان اینکه کمک به حضور فرامرزی شرکت‌های فناور بحثی فراتر از حمایت آنها در داخل کشور است، گفت: تولیدات این شرکت‌ها آنقدر پیشرفته و دارای فناوری بالایی است که در عرصه بین المللی قابلیت ارائه دارند و ما باید کمک کنیم که حضور این شرکت‌ها در صحنه‌های جهانی تقویت شود چون مهمترین پارامتر در این زمینه بحث هزینه است. 
 
وطن دوست در همین زمینه افزود: شرکتی که می‌خواهد در یک نمایشگاه بین المللی حضور یابد،نیازمند هزینه‌هایی‌است و ما باید به شرکت‌هایی که هیچ پشتیبانی ندارند کمک کنیم و این جزوه وظایف صندوق حمایت از صنایع پیشرفته است.

 

وطن دوست با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹ هزار شرکت دانش بنیان ثبت شده است که در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۶۰۰ شرکت درخواست داده بودند که از این میزان فقط ۲۱۰۰ شرکت موفق به اخذ تاییدیه شدند و ۳۵۰۰ شرکت موفق نشدند گفت: حدود ۱۰ هزار شرکت فناور داریم که هیچ گونه حامی ندارند و باید کمک کنیم که حمایت از آنها انجام شود. 

وی ادامه‌داد: طبق توافقی که با سازمان توسعه تجارت داریم،برای شرکت‌هایی که قصد حضور و برپایی غرفه در نمایشگاه‌های خارجی را داشته باشند مبلغی حدود یک میلیارد تومان در قالب تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد اعطا می‌شود تا فشار هزینه‌ها مقداری کمتر شود. 
 
 وطن دوست افزود: سقف اعطای تسهیلات به شرکت‌های فناور برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی نیز ۵۰۰ میلیون تومان است.
 
عضو هیئت مدیره صحا افزود: ممکن است برخی شرکت‌ها قصد برپایی غرفه در نمایشگاه خارجی را نداشته باشند و صرفاً بخواهند یک تیم تخصصی و فنی برای بازدید اعزام کنند که طبق توافق، برای تامین هزینه‌های این سفر نیز تسهیلات اعطا می‌شود.
 
وی افزود: همچنین اگر شرکتی در یک نمایشگاه بین المللی حضور یافت و این حضورش منجر به عقد قرارداد شد، خلاء نقدینگی آن قرارداد را نیز ا ۲۵ میلیارد تومان در قالب تسهیلات تامین می‌کنیم و به محض اینکه قرارداد اجرایی،محصول تولید و صادرات انجام شد پس از ارائه مستندات صادرات تا نرخ ۵ درصد در بازپرداخت تسهیلات خفیف اعمال می‌شود. 
 
وطن‌دوست نمایشگاه جی‌تکس را برند قابل توجهی در حوزه فناوری اطلاعات توصیف کرده و خاطرنشان کرد: سال گذشته علی رغم اینکه در حوزه فناوری اطلاعات حرف برای گفتن داشتیم ولی حضور پررنگی در این نمایشگاه نداشتیم که باعث تاسف بود و انشاالله امسال با تمهیداتی که اندیشیده شده و هم‌افزایی که صورت گرفته،می‌خواهیم حضوری بسیار آبرومندانه و قدرتمند داشته باشیم که منجر به اتفاقات بسیار خوبی شود.
 
عضو هیئت مدیره صحا تاکید کرد: فناوری اطلاعات حوزه‌ای است که هرکسی در آن حرف اول را بزند، سکان کار در دنیا در دست اوست و امیدواریم که شرکت‌های ایرانی نیز بتوانند در این حوزه حضوری فعال داشته باشند و از محصولات و خدماتشان دفاع کنند.

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه: https://www.airdfh.ir/u/199

۲۵ شهریور ۱۴۰۳ ۱۶:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید