یک شرکت فعال حوزه ارتباطات اقدام به صادرات و پیاده سازی نرم افزار اعلام جرایم رانندگی در اقلیم کردستان عراق کرده که هدف از اجرای آن امکان دستیابی سریع و راحت به اطلاعات مورد نیاز کارشناسان، مدیران و کلیه کاربران مرتبط، همراه با ارائه سریع اطلاعات به مخاطبان و مشتریان است.
به گزارش روابط عمومی صحا، آرش فرتاش مدیرعامل شرکت ویرا ارتباطات یکتا تلفن
در رابطه با مشخصات فنی طرح گفت: این نرم افزار جهت آگاهی مردم از میزان جرائم رانندگی
و نیز پرداخت آسان با استفاده از ابزار تلفن همراه و دیگر بسترهای ارتباطی است تا
منجر به گسترش فرهنگ استفاده از پرداخت الکترونیک وکاهش رفت و آمد و ازدحامهای ماهیانه
به دلیل پرداخت قبوض در بانکها در اقلیم کردستان عراق شود.
وی افزود:
متاسفانه مردم منطقه کردستان عراق به دلیل بی اعتمادی و ناامنی، تمایل و اشتیاق زیادی
به نگهداری نقدینگی خود در بانکها نداشته و آن را به روشهای گوناگون در نزد خود نگه
میدارند. از این روی این موضوع باعث شده که استفاده از کارتهای بانکی در منطقه یاد
شده رایج نباشد و در نتیجه پرداختها نیز از روشهای سنتی انجام میپذیرد که این
نرم افزار درصدد حل این مشکل و ایجاد اطمینان خاطر در پرداخت حداقل جرایم رانندگی
آنها پیاده سازی شده است.
وی با بیان
اینکه نرم افزار اعلام جرایم رانندگی در سه حوزه
سامانه گویا، سامانه پیامکی و سامانه طراحی وب سایت پیاده سازی شده و دارای یک بخش
نرم افزاری و یک بخش سخت افزاری است، ادامه داد: بخش سخت افزاری نرم افزار با توجه
به نحوه کاربرد میتواند به عنوان رابطی (Interface) میان
نرم افزار و خطوط تلفن عمل کرده و داخل کامپیوتر صنعتی نصب میشود. بدیهی است هر چه
ترافیک خطوط تلفنی بیشتر باشد، اولاً به خطوط بیشتر و در نتیجه به بردهای بیشتری نیاز
خواهد بود.
فرتاش با
اشاره به اینکه اطلاعات در کل محصول نرم افزاری در دو قالب اصلی گویش
(Voice) و
متن (Text) قابل
دسترسی است، تصریح کرد: محصول نرم افزاری طراحی شده از پنج بخش عمده پست صوتی، اطلاع
رسانی گویا، اپراتوری خودکار، پرسش وپاسخ، دسترسی به بانکهای اطلاعاتی ومراکز تماس
تشکیل شده است .
وی در
ادامه به توضیح پنج بخش نرمافزاری این طرح پرداخت و عنوان کرد: پست صوتی و مکتوب
شامل
صندوقهای صوتی یا محفظههای صوتی هستند که به افراد مختلف در یک سازمان یا موسسه اختصاص
داده میشوند. این صندوقها همانند صندوقهای پستی دارای نام (شماره اختصاصی) هستند
و افراد به وسیله شمارهگیر تلفن خود میتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند ضمن
اینکه برای صندوقها میتوان قابلیتها و محدودیتهای خاصی را در نظر گرفت. همچنین
این صندوقها علاوه بر قابلیت دریافت پیامهای صوتی، قابلیت دریافت مکتوبات
(Fax) را
نیز دارا هستند.
فرتاش در
ادامه به ویژگی اطلاعرسانی گویا و مکتوب این نرمافزار اشاره کرد وگفت: در این سیستم
کلیه اطلاعات لازم و مورد نیاز شهروندان یا به طور کلی مخاطبان سازمان، به صورت درخت
اطلاعاتی در اختیار تماس گیرنده قرار میگیرد. در این قسمت میتوان انواع اطلاعات را
دسته بندی و سازماندهی کرد تا افراد بتوانند در یک تماس تلفنی ساده و به وسیله شماره
گیر تلفن خود به اطلاعات مورد نیاز در زمینه جرائم رانندگی دست پیدا کنند.
مدیرعامل شرکت
ویرا ارتباطات یکتا تاکید کرد: ساختار سیستم اطلاع رسانی گویا کاملاً انعطاف پذیر بوده و در هر لحظه با توجه به نیازها
و شرایط موجود، قابل تغییر توسط مدیریت سیستم از طریق تلفن و یا نرم افزار کاربردی
گرافیکی است؛ ضمن اینکه اطلاعات شاخهها و اجزای این درخت اطلاع رسانی میتوانند به
راحتی تغییر کرده و به روز شوند. همچنین این سیستم به صورت شبانهروزی بودن، دریافت
اطلاعات خارج از ساعات اداری را به صورت ساده و بدون ترافیک تلفن میسر میسازد.
وی در
ادامه به ویژگیهای بخش اپراتوری خودکار، پرسش وپاسخ(Q&A) وارتباط
با بانکهای اطلاعاتی (Access to DB) اشاره و اضافه کرد: در بخش اپراتوری خودکار،
عمل اپراتوری به صورت خودکار توسط سیستم صوتی صورت خواهد گرفت. در این بخش، سیستم میتواند
با انواع سوئیچهای داخلی و خارجی تلفیق شود و عمل انتقال مکالمه و نظارت بر آن را
در دست گیرد. همچنین بخش پرسش وپاسخ (Q&A)در واقع تلفیقی ازسیستم
اطلاع رسانی گویا و پست صوتی است که به صورت قابلیت پرسش و پاسخ
در
خواهد آمد. در این بخش تماس گیرندگان پس از ارتباط با سیستم و مواجه شدن با گویش راهنما،
سوالات خود را مطرح کرده و از طریق سیستم و به صورت اتوماتیک کدهای اختصاصی مربوط به
هر سوال را دریافت کرده و میتوانند پس از گذشت مدت زمان معین (که آن نیز توسط سیستم
تعیین می شود) در تماس مجدد پاسخ خود را دریافت کنند.
فرتاش
خاطرنشان کرد: قابلیت اتصال به خطوط دیجیتال مخابراتی، قابلیت کار با سیستم عامل ویندوز
از 98 تا 10، قابلیت گزارشگیری به همراه با نمودارهای گرافیکی،
تهیه نسخه پشتیبانی روزانه از تمامی
اطلاعات ضروری، امکان پیاده سازی سیستم به صورت چند زبانه از دیگر قابلیتهای این نرم
افزار است.
مدیرعامل
این شرکت در رابطه با پرداخت تسهیلات توسط صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع
الکترونیک(صحا) گفت: سود بازپرداخت این تسهیلات کمتر از بانک است و همچنین چند
ماهی هم تنفس برای پرداخت آن وجود دارد که این موضوع کمک شایانی به شرکتها میکند
اما میتوان با کاهش بوروکراسی اداری روند اعطای تسهیلات را افزایش داد که این
موضوع در اجرای قرارداد شرکتها بسیار موثر خواهد بود.